Review

Jan Van der Roost over de CD : "Warm aanbevolen: ze smaakt al meteen naar méér!"

Oud en nieuw, vertrouwd en avontuurlijk, bekend en onbekend, ... het is allemaal voorzien op deze gloednieuwe CD, tevens de eersteling van de rijzende ster aan het Vlaamse brass band firmament: de "Noord-Limburgse Brass Band"! Met een grote naam als David Thornton als solist hebben ze alleszins een blikvanger op de affiche en met een klassieker als St. Magnus van K. Downie is meteen het vertrouwde standaardrepertoire vertegenwoordigd. Verder wat minder courante werken en vooral: een splinternieuwe opdrachtcompositie die aan Kevin Houben werd verstrekt: Abbaddon! Redenen te over om deze CD alle aandacht te verlenen, want niet alleen het repertoire is interessant en origineel, ook de kwaliteit van de uitvoeringen en van de opname mogen er wezen. Hoe zou het dan ook anders kunnen met toppers als Ivan Meylemans op de bok en Jan Hadermann achter het mengpaneel! Warm aanbevolen: de adrenaline zal stromen bij het beluisteren van deze nieuwe opname: ze smaakt al meteen naar méér!

Kevin Houben over de CD : "Een must have CD "

Als ik alles overweeg is deze CD fris, verrassend en vooral sfeervol samengesteld voor een zeer ruime doelgroep. Zowel voor brassbandliefhebbers als voor een publiek die deze specifieke wereld nog niet ontdekt heeft, is dit een ‘must have’ CD.

Kevin Houben over Abaddon : "NLBB slaagde erin om het “monster” Abaddon te temmen"

NLBB slaagde erin om het “monster” Abaddon te temmen en het in één dag op de gevoelige plaat vast te leggen. De energieke,  ruime, technisch overgoten en dynamisch wilde gehelen blijven de luisteraar verrassen en beroeren. Het rustige middendeel klinkt ruim en is voorzien van topprestaties bij de vele solisten en speciale effecten in het slagwerk.  Bravo !

Peter Meechan over Origins : "Dit is een opname die ik zal koesteren en waarvan ik telkenmale zal genieten"

Deze première van Origins wordt afgeleverd met zulk een kunstenaarschap - nauwelijks een verrassing wanneer je de kwaliteit en mogelijkheden van de band, dirigent en solist betrokken bij de opname in overweging neemt.  Het gevoel van muzikale evenwicht, is voor een componist een echte beloning om te horen; de combinatie van drama en delicaatheid in de begeleiding worden vakkundig in elkaar geweven door [dirigent] Ivan Meylemans met de sololijnen
van David Thornton, uitgevoerd met zo'n precisie en muzikale nuance dat dit een opname is die ik zal koesteren en waarvan ik telkenmale zal genieten.  Hartelijk bedankt Dave, Ivan en NLBB - Bravo !